A A A K K K
людям з порушенням зору
Комунальна установа "Богодухівський центр професійного розвитку педагогічних працівників" Богодухівської міської ради Харківської області

Керівники ЗЗСО

 

Корисні посилання 

 “Ефективні комунікації для освітніх управлінців” http://bit.ly/2PGJQNf

Меморандум співпраці батьків, учнів та педагогів https://nus.org.ua/memorandum/

 Як створити ефективну старшу школу – посібник для освітніх управлінців http://bit.ly/38iYv8C

 Як директору розбудувати внутрішню систему забезпечення якості освіти http://bit.ly/2ZcpywA

Як облаштовувати Новий освітній простір –  http://bit.ly/2QoNA5c

«Кабінет керівника закладу освіти».веб-сервісу 

Абетка для директора (видання І)

Абетка для директора (видання ІІ)

Методичні рекомендації для закладів загальної середньої освіти з підтримки принципів академічної доброчесності

Як розробити стратегію розвитку школи: план для директора

Методичні рекомендації щодо розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у школах

Кодекс безпечного освітнього середовища

 Офіційний портал Міністерства освіти і науки України

Сайт Освіта.UА   

 Інтернет-марафон від Видавничої групи Основа

Дистанційна Академія        

WORD ART створення хмар слів.

Word It Out: створення хмар слів

Мала Академія Наук України.

Методичний портал

Методичні посібники на допомогу керівнику закладу освіти

Медіаосвіта в школі та на уроці: Основи і приклади / Тулодзєцький Ґ., Герціґ Б., Ґрафе С. за загал. ред. В.Ф. Іванова; Пер. з нім. В. Климченка. — К. : Академія української преси, Центр вільної преси, 2020. — 405 с.

Практичний посібник «Демократична школа» / Європейський центр імені Вергеланда, 2017. – 34 с.

Управління якістю загальної середньої освіти: навчально-методичний посібник / Лукіна Т.О. - Київ.: Педагогічна думка, 2020. - 230 с.

Цюман Т. П., Бойчук Н. І. Кодекс безпечного освітнього середовища: метод. посіб. / за заг. ред. Цюман Т. 

Нові підходи до управління освітнім закладом в умовах реформування освіти : методичний посібник для керівників закладів загальної середньої освіти / уклад. : Л. М. Михайлова, Л. М. Савенко, В. С. Стасюк. Харків : «Друкарня Мадрид», 2018. 98 с.

Затверджено професійний стандарт "Керівника (директора)

закладу загальної середньої освіти"

Міністерство економіки України затвердило професійний стандарт керівника (директора) закладу загальної середньої освіти. Стандарт було ухвалено 17 вересня 2021 року та внесено до державного реєстру професійних стандартів.

Професійний стандарт розроблено Міністерством освіти і науки України. Перевірку стандарту здійснили Науково-дослідний інститут праці і зайнятості населення Міністерства соціальної політики України і НАН України.

Згідно зі стандартом, мета професійної діяльності керівника (директора) закладу загальної середньої освіти полягає в безпосередньому управлінні закладом і відповідальності за освітню, фінансово-господарську та інші види діяльності закладу освіти.

Керівник є представником закладу освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами закладу освіти. Керівник підпорядковується засновнику закладу освіти.

Документ передбачає, що керівником закладу загальної середньої освіти може бути особа, яка пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу відповідно до Закону “Про повну загальну середню освіту”.

Керівник закладу повинен мати диплом магістра (спеціаліста). Передбачено проведення атестації не рідше ніж раз на 5 років, за результатами якої визначається відповідність керівника займаній посаді. Необхідною умовою атестації є проходження підвищення кваліфікації у міжатестаційний період.

Для керівника закладу передбачено щорічне підвищення кваліфікації. Воно може здійснюватися шляхом неформальної (тренінги, семінари, семінари-практикуми, вебінари, майстер-класи тощо) та інформальної освіти.

Керівник закладу освіти (крім приватного закладу) зобов’язаний протягом першого року після призначення на посаду пройти курс підвищення кваліфікації з управлінської діяльності обсягом не менш ніж 90 навчальних годин (три кредити ЄКТС).

Професійний стандарт визначає наступні загальні компетентності керівника закладу: громадянську, соціальну, культурну, когнітивну та підприємницьку.

До трудових функцій керівника закладу загальної середньої освіти у стандарті віднесено: 

  • забезпечення стратегічного управління розвитком закладу освіти;
  • забезпечення управління якістю освітньої діяльності;
  • забезпечення партнерської та мережевої взаємодії;
  • організація безпечного і здорового освітнього середовища;
  • забезпечення власного безперервного професійного розвитку.

Необхідними професійними компетентностями для керівника закладу є:

  • нормативно-правова; 
  • компетентність стратегічного управління закладом освіти;
  • компетентність стратегічного управління персоналом; 
  • компетентність забезпечення якості освітньої діяльності та функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
  • компетентність організації діяльності закладу освіти на засадах зовнішньої системи забезпечення якості освіти;
  • лідерська;
  • емоційно-етична;
  • компетентність педагогічного, соціального та мережевого партнерства;
  • здоров’язбережувальна;
  • інклюзивна;
  • проєктувальна;
  • інноваційна;
  • здатність до навчання впродовж життя;
  • інформаційно-цифрова.

Нагадаємо, Уряд затвердив новий Порядок організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти.

Далі за посиланням: https://mon.gov.ua/ua/news/zatverdzheno-profesijnij-standart-kerivnika-direktora-zakladu-zagalnoyi-serednoyi-osviti

АЛГОРИТМ РЕАЛІЗАЦІЇ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ РОЗВИТКУ ДИТИНИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

Одним із ключових завдань розбудови якісної школи, визначених у рекомендаціях «Абетка для директора», – створити інклюзивний освітній простір. Державна служба якості освіти України пропонує керівникам закладів освіти поради, як забезпечити ефективну реалізацію індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами. Індивідуальна програма розвитку – обов’язковий і дуже важливий освітній документ для дитини з особливими освітніми потребами. Це по суті дороговказ для педагогів, керівництва школи та батьків дитини, що забезпечує індивідуалізацію навчання та за потреби модифікацію змісту навчального предмета (інтегрованого курсу). Що директору важливо знати та які процеси проконтролювати, щоб забезпечити ефективну реалізацію ІПР та якісне інклюзивне навчання?

Далі за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=R19GNvaFYzU

ЯК СТВОРИТИ НЕДИСКРИМІНАЦІЙНЕ СЕРЕДОВИЩЕ У ШКОЛІ: ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ ДЛЯ ДИРЕКТОРА

5 КРОКІВ, ЩОБ ЗАПОБІГТИ ДИСКРИМІНАЦІЇ У ШКОЛІ КРОК 1. АНАЛІЗ СИТУАЦІЇ На цьому етапі варто детально проаналізувати всю наявну інформацію: зібрати відомості від сторін, на яких впливає ситуація, дані про релевантні законодавчі норми, правила, міжнародні стандарти, кращі практики — позитивний досвід в аналогічних чи схожих ситуаціях, а також врахувати наявні соціальні, культурні та економічні умови. Варто використовувати лише достовірні джерела. КРОК 2. ВИЗНАЧЕННЯ СТОРІН ПРОБЛЕМИ Щоб вирішити проблему, особливо важливо розуміти, хто є її сторонами і чи є щодо цих осіб або груп осіб упередження (включаючи ваші власні). КРОК 3. ВИЯВЛЕННЯ ПОТРЕБ СТОРІН Збираючи інформацію про потреби сторін, важливо пам’ятати, що вони не можуть бути однаковими у всіх, наприклад, всього учнівства і вчительства. Втім, зібравши їх, ці потреби слід згрупувати та не вдаватись до зайвої індивідуалізації. Способами збору інформації можуть бути обговорення, опитування, дослідження, консультації, співбесіди, круглі столи тощо. Проте у будь-якому випадку доцільно виявити та врахувати позиції різних груп людей: різного віку, статі, стану здоров’я, національності тощо. Ці дані потрібні, щоб оцінити вплив ситуації/проблеми на різні групи осіб. Варто пересвідчитись, що всі заінтересовані сторони змогли висловити свою позицію і були почуті. Для цього варто з’ясувати, чи наявні перешкоди в доступі до обговорень для певних груп осіб: чи всі зацікавлені сторони можуть отримати інформацію про обговорення, дістатися місця обговорень у визначений час, зрозуміти і почути інших, висловитись. На цьому кроці може бути виявлено, що відсутня певна інформація, є певні прогалини в даних, які потрібно заповнити. Наприклад, батьки учнів філій опорної школи можуть мати труднощі з доїздом на загальні батьківські збори. КРОК 4. РОЗРОБЛЕННЯ ВАРІАНТІВ РІШЕНЬ Використовуючи зібрані на попередніх кроках дані, формуємо декілька альтернативних варіантів вирішення ситуації/проблеми. На даному кроці також потрібно пересвідчитись, чи були враховані потреби та інтереси всіх сторін та оцінено різницю впливу і наслідків рішення на різних груп дітей, інших учасників освітнього процесу. Проаналізувавши впливи і ризики, обираємо оптимальне рішення. Якщо ви виявите, що рішення може мати негативні наслідки або нести ризики для деяких груп дітей або дорослих, варто оптимізувати такі рішення. Наприклад, при визначенні заходів, які будуть найбільш ефективними для покращення дисципліни під час уроків, варто зібрати інформацію про вплив тих чи інших активностей (додаткові заняття та завдання, інша подача матеріалу тощо), а також вивчити, як вони можуть вплинути на ситуацію конкретної дитини (чи можливі погіршення взаємин з батьками, відсутність можливості відвідувати позашкільні заняття тощо). Варто також врахувати навантаження на вчительство у випадку ухвалення рішення про зміну подачі навчального матеріалу, реакцію на зміни батьків тощо. КРОК 5. МОНІТОРИНГ ТА ОЦІНКА РЕЗУЛЬТАТІВ Моніторинг і оцінка результатів допоможуть виміряти ефективність обраного шляху вирішення проблеми, а також коригувати свої дії у майбутньому. Разом із тим постійний моніторинг ситуації допоможе надалі запобігти проявам дискримінації чи упереджень, передбачити у річному плануванні роботи закладу заходи щодо виявлення та профілактики дискримінації тощо. Спостереження, моніторинги та опитування учасників освітнього процесу, що проводяться у ході самооцінювання школи, можуть стати дієвими інструментами на цьому шляху. Варто пам’ятати ознаки, за якими може відбуватись дискримінація, моніторити наявність учнівства та їхніх сімей з будь-якою із таких ознак та звертати особливу увагу на них при проведенні самооцінювання. Додавання до анкет запитань щодо проявів дискримінації у школі також допоможе здійснювати моніторинг та збирати інформацію. Варто також відстежувати незаплановані результати для різних груп і продумувати позитивні дії — спеціальні заходи, що мають правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету і спрямовані на усунення виявлених нерівностей у можливостях чи дискримінації. Прикладом таких позитивних дій може бути проведення додаткових навчань/тренінгів для вчителів щодо виявлення та протидії цькуванню і дискримінації за ознаками статі, економічного статусу, національності, релігії тощо. Матеріал підготовлено в межах ініціативи «Система забезпечення якості освіти», що впроваджується в межах проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe). «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) є проєктом міжнародної технічної допомоги, що реалізується компанією Alinea International та фінансується Урядом Канади.

Далі за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=isUmy_xTcec

Якісна школа – яка вона?

 «Якісна школа — це середовище, у якому дитина щаслива» — з таким слоганом Державна служба якості освіти запустила інформаційну кампанію про систему забезпечення якості освіти в українських школах. Кампанія створена в межах ініціативи «Система забезпечення якості освіти», яка впроваджується в рамках проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe).

Якісною школу роблять насамперед діти і вчителі, об’єднані спільними цінностями та прагненням до розвитку. А вже потім – стіни і красиві парти. У школі важливий мікроклімат, де кожен відчуває власну гідність та ставиться з повагою до інших. У якісній школі немає сварок, принижень та булінгу, а середовище формується на основі цінностей – у ціннісному середовищі учні не списують, не ігнорують домашні завдання, вміють оцінити свої можливості, відповідально ставляться до навчання, а вчителі відзначають успіхи, коли діти здійснюють прогрес у навчанні.

Інформаційний ресурс про якісну школу: https://qualityeducation.org.ua

Далі за посиланням: https://sqe.gov.ua/yakisna-shkola-yaka-vona/

Як організувати якісну роботу команди психолого-педагогічного супроводу:

поради для керівника закладу освіти

Забезпечити інклюзивний освітній простір — одне з завдань розбудови якісної школи, визначених у рекомендаціях «Абетка для директора». Державна служба якості освіти пропонує керівникам закладів освіти поради, як організувати якісну роботу команди психолого-педагогічного супроводу. Команда психолого-педагогічного супроводу є важливою частиною якісного інклюзивного навчання у школі. Адже саме вона розробляє індивідуальну програму розвитку дитини, моніторить її виконання, вносить зміни, створює умови для інтеграції дітей з особливими освітніми потребами в освітнє середовище та допомагає вчителям організувати інклюзивне навчання. Команда психолого-педагогічного супроводу формується для кожної дитини з особливими освітніми потребами, що навчається у школі.

https://www.youtube.com/watch?v=J7qlgYBZGk8  

 

 

Вхід для адміністратора